Thursday, September 26, 2013

ကိုယ္သန္႔သူႏွင့္ စိတ္သန္႔သူ

တခါက အထက္အညာ ျမိဳ႔ကေလးတျမိဳ႔တြင္ အလြန္ဇီဇာေၾကာင္ေသာ လူတဦးရွိသည္။ သူသည္ အစားအေသာက္စားရာ၌ သူတပါးႏွင့္ ဇြန္းပန္ကန္ ခြက္ေယာက္ခ်င္း ေရာေႏွာေပါင္းစပ္ မစားႏိုင္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ အမ်ားႏွင့္ ၀ိုင္းဖြဲ႔ျပီး ဘယ္ေတာ့မွ မစားပါ။ မလႊဲမေရွာင္သာ၍ စားရလွ်င္ ထမင္းႏွင့္ ဟင္းမ်ားကို ပထမဦးစြာ အျပီးႏႈိက္ယူထားလိုက္သည္။ သူတပါး ႏႈိက္ျပီးသား ထမင္းဟင္းကိုမူ ေနာက္ထပ္ မႏိုက္ေတာ့ပါ။ ေရွးက လက္ရည္တျပင္တည္း စားၾကပံုကို ေျပာျပလွ်င္ ေအာ့ႀကီး အန္ႀကီးျဖစ္၍ ေရွာင္သြားတတ္သည္။

တခုေသာေႏြဦးေပါက္တြင္ သူသည္ မသြားဖူးေသာ ခရီးတခုကို သြားရသည္။ သူႏွင့္ ခရီးသြားမည့္အေဖာ္မ်ား ေရာက္ခ်ိန္တန္လ်က္ ေရာက္မလာေသာေၾကာင့္ တဦးတည္းထြက္ခါြလာခဲ့သည္။ သူသည္ လမ္းခရီး အေျခအေနကို မသိေသာေၾကာင့္ ထမင္းကို အ၀စားခဲ့သည္။ အထုပ္ျဖင့္လည္း ထုပ္ယူလာခဲ့သည္။ ေရကိုလည္း ဘူးေတာင္းႏွင့္ အျပည့္ထည့္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ လမ္းမွာ အရိပ္အာ၀ါသနည္းသည့္အျပင္ ရာသီဥတုကလည္း အလြန္ပူျပင္းလွေသာေၾကာင့္ ေရခဏခဏ ေသာက္ရသည္။ မၾကာမီ ေရကုန္သြားေလသည္။

ေနမြန္းတိမ္းေသာအခါ ပို၍ ပူလာျပီး ေခၽြးကပိုထြက္လာသည္။ ေရအလြန္ဆာလာသည္။ ေနာက္ ခရီးတတိုင္ အတြင္း ေရမေတြ႔လွ်င္ ေသရခ်ည္ရဲ႔ဟုပင္ ညည္းမိေလသည္။ သို႔ေသာ္ ခရီးတတိုင္ မသြားရပါ။ ကုန္းကေလး တခုကို ေက်ာ္လိုက္လွ်င္ ဆီးပင္ကေလးမ်ားႏွင့္ ဇရပ္အိုတခုကို ေတြ႔ရသည္။ ဇရပ္၏ ေရွ႔မ်က္ႏွာစာတြင္လည္း ေရအိုးစင္ကေလးတခု ရွိ၏။ သူသည္ အလြန္၀မ္းသာသြားသည္။ ဇရပ္သို႔ အေျပးတပိုင္းသြားျပီး ေရအိုးကို ဖြင့္ၾကည့္လိုက္သည္။ ေရမွာ တ၀က္ေက်ာ္ေက်ာ္ ရွိေနသည္။ တယ္ကံေကာင္းပါလား-ဟု တကိုယ္တည္း ေျပာျပီး ခ်ိတ္ထားေသာ အိုးမႈတ္ခြက္ျဖင့္ ေရတခြက္ ခပ္လိုက္သည္။ သို႔ေသာ္ ခ်က္ခ်င္းမေသာက္ဘဲ စဥ္းစားေနလိုက္ ေသးသည္။

ဤေရမႈတ္သည္ သူတကာ ေသာက္သံုးေသာ ေရမႈတ္ျဖစ္သည္။ ဘယ္လက္ျဖင့္ကိုင္သူက ညာႏႈတ္ခမ္းမွ ေသာက္မည္။ ညာလက္ျဖင့္ကိုင္သူက ဘယ္ႏႈတ္ခမ္းျဖင့္ေသာက္မည္-စသည္ျဖင့္ ေတာင္ေတာင္အီအီ ေတြးေတာစဥ္းစားသည္။ ထို႔ေနာက္ ဤဘက္ကေတာ့ မည္သူမွ ေသာက္မည္မဟုတ္-ဟု ယူဆကာ ေရမႈတ္ကို လက္ကိုင္တပ္ရာဘက္မွ ေသာက္ခ်လိုက္သည္။ ဤသို႔ ေရႏွစ္မႈတ္ သံုးမႈတ္ေလာက္ ေသာက္ျပီးမွ ေက်နပ္စြာျဖင့္ ဇရပ္ေပၚ တက္နားလိုက္သည္။

သူေရေသာက္ေနစဥ္ သူ႔လႈပ္ရွားမႈကို စိုက္၍ၾကည့္ေနေသာ မ်က္လံုးတစံုကိုမူ သူသတိမထားမိလိုက္ေခ်။ ဇရပ္ေပၚထိုင္ျပီး ဟိုဟိုသည္သည္ မ်က္လံုးကစားလိုက္မွ မလွမ္းမကမ္း ဆီးပင္ေအာင္တြင္ ထိုင္ေနေသာ အနာႀကီးေရာဂါသည္တေယာက္ကို ျမင္လိုက္ရသည္။ ထိုလူမွာ ေရာဂါေၾကာင့္ ေျခ၊ လက္၊ ႏွာေခါင္းမ်ားပင္ မပီျပင္ေတာ့။ ဦးေခါင္းပတ္ပတ္လည္ ဦးထုပ္ေဆာင္းသည့္ တ၀ိုက္တြင္ အေရဖတ္မ်ားက လန္ေနေသးသည္။ နဖူးႏွင့္ ႏွာေခါင္းကလည္း ေခၽြးေတြလား၊ ဘာေတြလဲ မသိ။ အဆက္မျပတ္ စီးက်ေနသျဖင့္ ပုဆိုးျဖင့္ ငံ႔ုငံ႔ု သုတ္ေနရသည္။

ထိုေရာဂါသည္သည္ မ်က္ႏွာကို ပုဆိုးျဖင့္ တခ်က္ ငံ႔ုသုတ္လိုက္ျပီး ဇရပ္ေပၚက လူကို လွမ္းေမးလိုက္သည္။ ဒီမွ ာ ဇရပ္ေပၚက လူႀကီး ကၽြန္ေတာ္တခုေလာက္ ေမးပါရေစ။ ထိုအခါ ဇရပ္ေပၚကလူက ေရာဂါသည္ႀကီး သူ႔အနား လာမည္စိုး၍ ပ်ာပ်ာသလဲျဖင့္ ေျပာပါ ေျပာပါ ၾကားပါတယ္-ဟုဆိုသည္။
လူႀကီးမင္း-ေစာေစာက ေရေသာက္တာ ေရမႈတ္လက္ကိုင္ဘက္က ဘာျဖစ္လို႔ ကတ္သီးကတ္သတ္ ေသာက္ရ တာပါလဲ ခင္ဗ်ား-ဟု ေရာဂါသည္က ေမး၏။

ေၾသာ္-ဒါလား က်ဳပ္က ဘယ္အရာမဆို သန္႔မွႀကိဳက္တာဗ်။ သူတကာ ေသာက္တဲ့ ခြက္ႏႈတ္ခမ္းကေနျပီး က်ဳပ္ေရမေသာက္ႏိုင္ဘူးေလ-ဟု ဆိုလွ်င္ ေရာဂါသည္က သက္ျပင္းတခ်က္ခ်လိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္
စိတ္မေကာင္းပါဘူး၊ လူႀကီးမင္းခင္ဗ်ား၊ ကၽြန္ေတာ္ဟာ အတိတ္ဘ၀က သူမ်ားအေပၚ မာန္မာနႀကီး တခြဲသားနဲ႔ မတူမတန္ ဆက္ဆံခဲ့မိလို႔ ထင္ပါရဲ႔၊ အခု ဒီဘ၀မွာ အနာႀကီးေရာဂါသည္ လာျဖစ္ရပါတယ္။ အဲဒီ၀ဋ္ေၾကြးေတြကို ဒီဘ၀ ဒီမွ်သာ ရွိေစေတာ့ဆိုျပီး လူမွန္းသိစအရြယ္ကတည္းက ငါးပါးပဥၥသီ ျမဲခဲ့ပါတယ္။ ဘယ္သူ႔အေပၚပဲျဖစ္ျဖစ္ စိတ္ေကာင္းထားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့ကို တိရစၧာန္တေကာင္လို ဆက္ဆံၾကိမ္းေမာင္းၾကရင္ေတာင္ ဘယ္လိုမွ စိတ္မရွိပါဘူး။ သူတို႔ေနရာမွာ ငါသာဆိုရင္လဲ ဒီလိုေနမွာပဲလို႔ ကိုယ္ခ်င္းစာျပီး အမ်ားစိတ္အေႏွာက္အယွက္ မျဖစ္ေအာင္ သတိထား ေနထိုင္ခဲ့ပါတယ္။ အခု အမ်ားအသံုးျပဳတဲ့ ဇရပ္ေပၚမွာေတာင္ တက္မနားဘဲ သစ္ပင္ေအာက္မွာ ေနတာကိုသာ ၾကည့္ပါ။

ေနာက္ျပီး မလြဲမေရွာင္သာလို႔ အမ်ားေသာက္တဲ့ ေသာက္ေရအိုးမွာ ေရေသာက္ရရင္လဲ အမ်ားကို ကိုယ္ခ်င္းစာျပီး အမ်ားေသာက္တဲ့ခြက္ရဲ႔ ဘယ္-ညာ ႏႈတ္ခမ္းေတြက မေသာက္ပါဘူး။ ဘယ္သူမွမေသာက္တဲ့ လက္ကိုင္ဘက္ကသာ ကတ္သီးကတ္သတ္ ေသာက္ခဲ့ပါတယ္။ အခုေတာ့ လူႀကီးမင္းကလဲ ကၽြန္ေတာ့လိုပဲ ကတ္သီးကတ္သတ္ လက္ကိုင္ဘက္က ေသာက္တယ္ဆိုေတာ့ စိတ္မေကာင္းျဖစ္လို႔ေမးမိတာပါ-ဟု ႏွာတရႈတ္ရႈတ္ႏွင့္ေျပာသည္။ ဤတြင္ ဇရပ္ေပၚမွ လူဇီဇာေၾကာင္ႀကီးမွာ မည္သို႔မွ် ေအာင့္အည္းႏိုင္စြမ္း မရွိေတာ့ေပ။ ေသာက္ျပီးေသာ ေရမ်ားသာမက စားျပီးသား အစာမ်ားပါ အကုန္ အန္ခ်ေလေတာ့သည္။

ေနာက္ ငါးႏွစ္မွ်ၾကာေသာအခါ အထက္ေဖာ္ျပပါ ဇရပ္အိုေနရာတြင္ သစ္လြင္လွပေသာ ဆင္၀င္စမုတ္ႏွင့္ ဘံုအဆင့္ပါရွိေသာ ဇရပ္ႀကီးတေဆာင္ မ်က္လွည့္ျပလိုက္သလို ေပၚေပါက္လာသည္။ ထိုဇရပ္ႀကီးသည္ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားရံုမက ဆင္၀င္စမုတ္၏ တဖက္တခ်က္တြင္လည္း ေသာက္ခ်င့္စဖြယ္ ေရအိုးသံုးလံုးစီ ရွိေသာ ေရအိုးစင္ လွလွကေလးမ်ားက ေနရာယူထားေသးသည္။ ထို႔ျပင္ ဇရပ္၏ေတာင္ဘက္ မလွမ္းမကမ္းတြင္လည္း ေရတြင္းႀကီးတတြင္းက ေရငင္ေမာင္းတံႏွင့္ ပံုးႏွင့္ အသင့္ရွိေနျပန္သည္။ ေသာက္သံုးရံုမက ခ်ိဳး၍ပင္ မကုန္ႏိုင္ေခ်။

ထို႔ေၾကာင့္ အႏွီဇရပ္ႀကီးသည္ ခရီးသြားတို႔အတြက္ အလြန္တရာ ေက်းဇူးမ်ားလွေသာ နားခိုစရာစခန္းႀကီးတခု ျဖစ္ေနေပသည္။ ထိုဇရပ္၌ နားခို၍ ခရီးဆက္ၾကရေသာ လူအေပါင္းတို႔သည္ ဇရပ္တကာေကာင္းမႈရွင္ႀကီးကို မွန္းေမွ်ာ္၍ ေမတၱာပို႔သကာ သာဓုအႀကိမ္ႀကိမ္ ေခၚသြားၾကကုန္၏။

အမ်ားျမင္ေလာက္ရာ ဇရပ္တေနရာတြင္ ေရးထိုးထားေသာ ေကာင္းမႈရွင္အမည္ ကမၸည္းစာတန္းကလည္း ထူးျခားလွသည္။ အညၾတ လူသူေတာ္ႀကီးကို ရည္စူး၍ ------ျမိဳ႔ေန ဦးသန္႔စင္+ေဒၚမယ္အိုတို႔၏ ေကာင္းမႈ-ဟူ၏။
ဦးသန္႔စင္-ဟူသည္မွာ ဦးဇီဇာေၾကာင္ႀကီးပင္ ျဖစ္သတည္း။ သူသည္ အနာႀကီးေရာဂါသည္၏ ပညာေပးျခင္းကို ခံလိုက္ရသည့္ေန႔ကစျပီး အျမင္မွန္ ရသြားသည္။ ေနာင္တတရားလည္း ရသြားသည္။ သူ၏ အမ်ားအေပၚ ရြံရွာတတ္ေသာ ဇီဇာေၾကာင္မႈ စိတ္ဆိုးႀကီးကို အမ်ားႏွင့္ အဖန္တလဲလဲ ေရာေႏွာစားေသာက္ျခင္းအားျဖင့္ ႏွိမ္နင္းပစ္လိုက္သည္။ ၾကာလာေသာအခါ ရြံရွာတတ္ေသာစိတ္ အလ်ဥ္းမရွိေတာ့ရံုမက လူငယ္မ်ားနဲ႔အတူ လက္ရည္တျပင္တည္းပင္ စားျပလိုက္ေသးသည္။ ဤသို႔ ေန႔ခ်င္း ညခ်င္း ေျပာင္းလဲသြားေသာ သူ႔ကို ျမိဳ႔ေနလူထုမ်ားက မ်ားစြာ အံ႔ၾသၾကေလသည္။ တကယ္တမ္းတြင္ သူသည္ ဇီဇာေၾကာင္တတ္သည္ကလြဲ၍ စိတ္ရင္းသေဘာ ျဖဴစင္ေကာင္းမြန္သူ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မၾကာမီ အမ်ား၏ ခ်စ္ခင္ေလးစားမႈကို ခံရသည္။ မိတ္ေဆြရင္းခ်ာမ်ား ေပါမ်ားလာသည္။ စီးပြားမွာလည္း ဒီေရအလား တိုးတက္လာေလသည္။

ယခင္က သူသည္ အလြန္ဇီဇာေၾကာင္သူျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အသက္ေလးဆယ္ေက်ာ္သည္အထိ အိမ္သူသက္ထားမရွိခဲ့ေပ။ အက်င့္ဆိုးႀကီးကို ျပဳျပင္လိုက္သည္မွစ၍ ျမိဳ႔ေမတၱာကို ခံယူရရွိရံုမက ကြမ္းေတာင္ကိုင္ အေခ်ာအလွ မယ္အိ၏ ေမတၱာတံ႔ုျပန္မႈကိုပါ ရရွိခဲ့ေလသည္။ ဤကဲ့သို႔ သူသည္ ေျခာက္ကပ္အထီးက်န္လွေသာ ဘ၀မွ စိုျပည္ခ်မ္းေျမ့ဖြယ္ ေကာင္းလွေသာ ဘ၀သို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ပံုကို ေတြ႔မိေလတိုင္း သူ႔ကို ပညာသားပါပါျဖင့္ ဆံုးမေပးခဲ့ေသာ ေရာဂါသည္ႀကီးကို သြား၍ သတိရမိေလသည္။ ထိုေ႔ၾကာင့္ ကတညဳတ-ကတေ၀ဒီ မဂၤလာတရားႏွင့္အညီ ထိုေက်းဇူးရွင္ႀကီး၏ ေက်းဇူးတရားကို ေအာက္ေမ့ေသာအားျဖင့္ သူႏွင့္ေတြ႔ဆံုခဲ့ရာ ဇရပ္အိုႀကီးေနရာတြင္ ဇရပ္ႏွင့္ ေရတြင္းမ်ားကို ေဆာက္လုပ္ လွဴဒါန္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ထိုဇရပ္ကို လူသူေတာ္ဇရပ္ႀကီးဟု အမ်ားက ေခၚၾကေလသည္။ ေနာင္ေသာ္ လူသူေတာ္မွ မည္သို႔မည္ပံု ေျပာင္းလဲသြားသည္မသိ။ ဖိုးသူေတာ္ဇရပ္ဟု ေခၚၾကျပန္သည္။ ၄င္းဇရပ္အနီးမွ ေတာင္ကုန္းကိုကား ဇရပ္ကုန္းဟု ေခၚၾကကုန္၏။ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္း အေတာ္ၾကာလာေသာအခါ ဇရပ္ႀကီးမရွိေတာ့ဘဲ ေရတြင္းကို ဗဟုိျပဳ၍ လူေနအိမ္ေျခမ်ား ေပၚေပါက္လာေလသည္။ ထိုရြာ၏ အမည္သည္လည္း ဇရပ္ကုန္းရြာဟု တြင္ေလသတည္း။

ထိုဇရပ္ကုန္းရြာ၏ အေနာက္စူးစူး ကုန္းေစာင္းကေလးတြင္ အေ၀းမွျမင္ႏိုင္ေသာ ေက်ာက္ပံုစုစုကေလးမွာ ေရွ႔ယခင္ကစ၍ ယေန႔တိုင္ေအာင္ ရွိေနပါေသးသည္။ ထိုေက်ာက္ပံုကေလး၏ ေအာက္တည့္တည့္တြင္ ေက်းဇူးရွင္ လူသူေတာ္ႀကီး ထာ၀ရအိပ္စက္အနားယူလ်က္ ရွိသည္ကို ဦးသန္႔စင္ သိမသြားပါေခ်။

ထို႔ထက္ပို၍ ဆိုရပါလွ်င္ ဦးသန္႔စင္ႏွင့္ ေတြ႔ဆံုခဲ့ေသာ ထိုအခ်ိန္က လူသူေတာ္ႀကီးသည္ ေသာက္ေရအိုးထဲမွ ေရကို သူ႔ခြက္ထဲသို႔ ထည့္ေပးပါရန္ ေတာင္းပန္၍ ရမည့္သူကို ေမွ်ာ္ေနခဲ့ပါသည္။ ထိုစဥ္ ဦးသန္႔စင္ ေရာက္လာ၍ ေရေသာက္ပံုကို ျမင္ရေသာအခါ ေရေတာင္းရန္ အစီအစဥ္ကို ဖ်က္ျပီး ေရေသာက္ျပီးေလဟန္ျဖင့္ ဦးသန္႔စင္ကို ဆံုးမခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ တကယ္တမ္းတြင္မူ သူသည္ မည္သည့္အခါမွ အမ်ားေသာက္ေရအိုးတြင္ ေရေသာက္ေလ့ မရွိပါ။ ထိုေန႔ကလည္း ေရမေသာက္ဘဲ အငတ္ခံသြားခဲ့ေပသည္။

ထို႔အျပင္ သူသည္ မိမိ၏ လက္ရွိဘ၀ခရီးႀကီး နိဂံုးခ်ဳပ္ရေတာ့မည္ကို ရိပ္စားမိေသာအခါ အေနာက္ဘက္ ေတာင္ေစာင္းသုိ႔သြားျပီး က်င္းကိုကိုယ္တိုင္တူးကာ ၀င္ေရာက္အိပ္စက္ျပီး မိမိဇာတ္ကို မိမိဘာသာ သိမ္းခဲ့ ပါသည္။ ေနာက္တေန႔ ႏြားေက်ာင္းသူမကေလးမ်ား ေရာက္လာေသာအခါ ေလမွာ တလူလူလြင့္ေနေသာ စြပ္က်ယ္အျဖဴ မည္းညစ္ညစ္တြင္ ေသြးျဖင့္ ေရးထားသည့္ ေျမဖို႔ေပးခဲ့ၾကပါ-ဟူေသာ စာကိုျမင္ၾကရသည္။ မိန္းကေလးမ်ားက သနားကရုဏာသက္မိေသာေၾကာင့္ ေျမဖို႔ရံုသာမက အနီးအနားရွိ ေက်ာက္တံုးမ်ားကို ယူေဆာင္စုပံုျပီး မွတ္တိုင္ကေလးတခုပါ စိုက္ထားေပးခဲ့ၾကေလသည္။

ထိုအေၾကာင္းအရာမ်ားကိုလည္း ကြယ္လြန္သူ ဦးသန္႔စင္တေယာက္ သိမသြားခဲ့ပါေခ်။ အကယ္၍ သူသာ သိခဲ့မည္ဆိုပါလွ်င္---

ဂေ၀သီဆရာႀကီးႏွင့္ တပည့္ငါးရာ

ကႆပျမတ္စြာဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္အခါက ဂေ၀သီအမည္ရွိေသာ ဆရာႀကီးတဦး ရွိသည္။ ထိုဂေ၀သီဆရာႀကီးတြင္ တပည့္ငါးရာ ရွိေလသည္။ ဂေ၀သီဆရာႀကီးသည္ ကႆပျမတ္စြာဘုရားကို ၾကည္ညိဳသျဖင့္ ဘုရားရွင္ထံ၌ ဥပါသကာအျဖစ္ ခံယူသည္။ မိမိ၏တပည့္ ငါးရာတို႔ကိုလည္း ဥပါသကာအျဖစ္ ခံယူေစသည္။

ထိုတြင္ ဆရာႀကီးသည္ ဤသို႔အၾကံျဖစ္၏။ ငါသည္ တပည့္ငါးရာတို႔၏ ဆရာျဖစ္သည္။ ငါသည္လည္း ဥပါသကာျဖစ္သည္။ တပည့္တို႔သည္လည္း ဥပါသကာျဖစ္သည္။ ငါ့တြင္လည္း သီလေစာင့္ထိန္းမႈ မရွိေသး။ တပည့္တို႔တြင္လည္း သီလေစာင့္ထိန္းမႈ မရွိၾကေသးေပ။ ငါႏွင့္ ငါ့တပည့္တို႔သည္ အတူတူပင္ ျဖစ္ေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ငါသည္ ယေန႔မွစ၍ တပည့္တို႔ထက္ လြန္ကဲ၍ က်င့္မည္။

ထိုသို႔ၾကံစည္ကာ ဆရာႀကီးသည္ တပည့္တို႔အား အသင္တို႔-ငါသည္ ယေန႔မွစ၍ ငါးပါးသီလကို ေကာင္းစြာေစာင့္ထိန္းေတာ့မည္-ဟုေျပာဆိုကာ ထိုေန႔မွစ၍ ငါးပါးသီလကို ခါး၀တ္ကဲ့သို႔ ျမဲျမံစြာ ေစာင့္ထိန္းေလသည္။
ထိုတြင္ တပည့္ငါးရာတို႔ကလည္း ငါတို႔၏ ဆရာႀကီးသည္ ငါတို႔အေပၚ၌ ေက်းဇူးႀကီးလွသည္။ ဆရာႀကီး၏ ေက်းဇူးေၾကာင့္ ငါတို႔သည္ ဥပါသကာအျဖစ္ကို ရရွိၾကသည္။ ထိုေက်းဇူးႀကီးလွေသာ ဆရာႀကီးသည္ ငါးပါးသီလကို ေစာင့္ထိန္းလွ်င္ ငါတို႔သည္လည္း အဘယ္ေၾကာင့္ မေစာင့္ထိန္းဘဲ ေနရအံ႔နည္း။ ယေန႔မွစ၍ ငါတို႔သည္လည္း ငါးပါးသီလကို ေစာင့္ထိန္းၾကမည္-ဟုဆိုကာ တပည့္ငါးရာလံုးပင္ ငါးပါးသီလကို ေစာင့္ထိန္းၾကေလသည္။

တပည့္ငါးရာတို႔ ငါးပါးသီလကို လံုျခံဳစြာ ေစာင့္ထိန္းလာၾကေသာအခါ ဆရာႀကီးသည္ တပည့္တို႔အား ဤသို႔ဆိုျပန္၏။ အသင္တို႔-ငါ့ကို ယေန႔မွစ၍ ျမတ္ေသာအက်င့္ကုိ က်င့္သူဟု မွတ္ယူၾကပါေလာ့။ ထိုသို႔ဆိုျပီး ထိုေန႔မွစ၍ ယုတ္ညံ႔ေသာ ေမထုန္အမႈကို မျပဳက်င့္ေတာ့ပဲ ေရွာင္ၾကဥ္လိုက္ေလသည္။
တပည့္ငါးရာတုိ႔သည္လည္း ဆရာႀကီးကဲ့သို႔ပင္ ထိုေန႔မွစ၍ ေမထုန္မွီ၀ဲျခင္းကို မျပဳၾကေတာ့ဘဲ ေရွာင္ၾကဥ္လိုက္ၾကျပန္သည္။

ထိုတြင္ ဆရာႀကီးသည္ တပည့္တို႔ထက္ လြန္ကဲ၍ ေနလြဲညစာစားျခင္းကို ေရွာင္ၾကဥ္လိုက္ျပန္သည္။ တပည့္တို႔လည္း လိုက္၍ ေန႔လြဲညစာစားျခင္းကို ေရွာင္ၾကဥ္ၾကေလသည္။
ထိုအခါ ဆရာႀကီးသည္ တဆင့္တက္ကာ ဘုရားရွင္ထံ ခ်ဥ္းကပ္၍ ဘုရားရွင္အထံေတာ္၌ ရဟန္းအျဖစ္ ခံယူလိုက္ေလသည္။ ရဟန္းျဖစ္ျပီးေနာက္ ၀ိပႆနာတရားကို ႀကိဳးစားအားထုတ္ရာ ရဟႏၲာအျဖစ္သို႔ ဆိုက္ေရာက္သြားေလသည္။

တပည့္ငါးရာတို႔သည္လည္း ဆရာႀကီးနည္းတူ ဘုရားရွင္ထံ၌ ရဟန္းျပဳၾကျပီး ႀကိဳးစား၍ တရားရႈမွတ္ၾကရာ အားလံုးပင္ ရဟႏၲာျဖစ္သြားၾကေလသည္။
အကိုး။ ။ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္

တရားမွန္

ျမတ္စြာဘုရားသည္ နာလႏၵျမိဳ႔ ပါ၀ါရိက သူေဌး၏ သရက္ဥယ်ာဥ္၌ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူစဥ္ အသိဗႏၶက၏ သား ရြာသူႀကီးသည္ ျမတ္စြာဘုရားထံ ခ်ဥ္းကပ္၍ ဤသို႔ေလွ်ာက္ေလ၏။

ျမတ္စြာဘုရား၊ ပစၧာဘူမိ၌ ေနၾကသည့္ ကရားကိုကိုင္ေဆာင္ကာ ေမွာ္ပန္းကို အျမဲဆင္ထားၾကကုန္ေသာ ပုဏၰားတို႔သည္ ေသလြန္ေသာသူကို ၀ိုင္း၍ ရပ္ေနၾကျပီးလွ်င္ အခ်င္း-ျဗဟၼာ့ျပည္သို႔ သြားေလာ့၊ အခ်င္း-ျဗဟၼာ့ျပည္သို႔ သြားေလာ့-ဟုဆိုကာ အထက္သို႔ေရာက္ေစရန္ ျပဳၾက၏။ နတ္ျပည္သုိ႔ေရာက္ေစရန္ ျပဳၾက၏။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ကား လူသတၱ၀ါအားလံုးကို ေသလြန္ေသာအခါ နတ္ျပည္သို႔ေရာက္ေအာင္ ျပဳစြမ္းႏိုင္ပါ၏ေလာ။

ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားက ဤသို႔ မိန္႔ေတာ္မူေလ၏။
ရြာသူႀကီး၊ ဤအရာ၌ သင့္ကိုပင္ ျပန္၍ ေမးမည္။ သင္ႏွစ္သက္သလို ေျဖေလာ့။
ရြာသူႀကီး-ဤေလာက၌ လူတေယာက္သည္ သူ႔အသက္ကို သတ္ေလ့ရွိ၏။
သူ႔ဥစၥာကို ခိုးေလ့ရွိ၏။
သူ႔သားမယားကို ဖ်က္ဆီးေလ့ရွိ၏။
မုသားေျပာေလ့ရွိ၏။
ကုန္းတိုက္ေလ့ရွိ၏။
ရုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းေသာစကားကို ေျပာေလ့ရွိ၏။
အဆန္မဲ့ေသာ စကားကို ေျပာေလ့ရွိ၏။
သူတပါး စည္းစိမ္ကို ေရွးရႈၾကံေလ့ရွိ၏။
သူတပါး ပ်က္စီးရာ ပ်က္စီးေၾကာင္းကို ၾကံေလ့ရွိ၏။
မွားေသာအယူကို ယူ၏။
ထိုသူကို ေသလြန္ေသာအခါ လူအမ်ားက၀ိုင္းျပီး ဤသူသည္ နတ္ရြာသုဂတိသို႔ ေရာက္ပါေစ-ဟု ရွိခိုးဆုေတာင္းၾကလွ်င္ ထိုသူသည္ လူအမ်ားက ရွိခိုးဆုေတာင္းေပးသည့္အတြက္ နတ္ရြာသုဂတိသို႔ ေရာက္ရာသေလာ။

ဤသို႔ေမးေသာအခါ ၇ြာသူႀကီးက လူအမ်ားက ဆုေတာင္းေပးသည့္အတြက္ နတ္ရြာသုဂတိသို႔ ေရာက္သည္ဆိုသည္မွာ မျဖစ္ႏိုင္ပါ-ဟုေျဖသည္။

ရြာသူႀကီး ဥပမာအားျဖင့္- ေက်ာက္တံုးႀကီးတခုကို အလြန္နက္ေသာ ေရအိုင္ထဲသို႔ ပစ္ခ်ျပီး လူေပါင္းမ်ားစြာ ၀ိုင္းအံု၍ လက္အုပ္ခ်ီကာ ေက်ာက္တံုးႀကီး ေရေပၚေပၚပါေလာ့။ ေက်ာက္တံုးႀကီး ကမ္းေပၚတက္ပါေလာဟု ဆုေတာင္းလွ်င္ ထိုေက်ာက္တံုးႀကီးသည္ လူအမ်ားက ရွိခိုးဆုေတာင္းေပးသည့္အတြက္ ေပၚလာရာသေလာ၊ ကမ္းေပၚသို႔ တက္လာရာသေလာ။

အရွင္ဘုရား ဤသို႔ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။

ရြာသူႀကီး ဤဥပမာအတိုင္းပင္ အၾကင္သူသည္ သူ႔အသက္ကို သတ္ေလ့ရွိ၏။
သူ႔ဥစၥာကို ခိုးေလ့ရွိ၏။ ( ပ )
မွားေသာအယူကို ယူ၏
ထိုသူသည္ ေသလြန္ေသာအခါ အကယ္၍ လူအမ်ားက ၀ိုင္းျပီး ဤသူသည္ နတ္ရြာသုဂတိသို႔ ေရာက္ပါေစ-ဟု ရွိခိုးဆုေတာင္းၾကေသာ္လည္း အပါယ္ငရဲသို႔သာ က်ေရာက္ရာ၏။

ရြာသူႀကီး-ဤေလာက၌ လူတေယာက္သည္ သူ႔အသက္ကို သတ္ျခင္းမွ ကင္း၏။
သူ႔ဥစၥာကို ခိုးျခင္းမွ ကင္း၏။
သူ႔မယားကို ဖ်က္ဆီးျခင္းမွ ကင္း၏။
မုသားေျပာျခင္း၊ ကုန္းတိုက္ျခင္း၊ ရုန္႔ရင္း ၾကမ္းတမ္းေသာ စကားကိုဆိုျခင္း၊ အဆန္မဲ့ေသာ စကားကို ေျပာျခင္းမွ ကင္း၏။
သူတပါးစည္းစိမ္ကို ေရွ႔ရႈမၾကံ။
သူတပါး ပ်က္စီးရာ ပ်က္စီးေၾကာင္းကို မၾကံ။
မွန္ေသာအယူကို ယူ၏။
ထိုသူကို ငရဲသို႔က်ပါေစဟု ရွိခိုးဆုေတာင္းၾကသည့္အတြက္ ငရဲသို႔ က်ရာသေလာ။

အရွင္ဘုရား-ဤသို႔ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။

ရြာသူႀကီး-ဥပမာအားျဖင့္ လူတေယာက္သည္ ေထာပတ္အိုးကို ျဖစ္ေစ၊ ဆီအိုးကိုျဖစ္ေစ၊ အလြန္နဲေသာ ေရထဲ၌ ႏွစ္ျပီး ခြဲလိုက္လွ်င္ အိုးကြဲမ်ားက ေအာက္သို႔ က်သြားျပီး ေထာပတ္မ်ား၊ ဆီမ်ားက အေပၚသို႔ တက္လာရာ၏။ ထိုေထာပတ္တို႔ ဆီတို႔ကို လူအမ်ားက ၀ိုင္းျပီး ဤေထာပတ္ ဤဆီမ်ားသည္ ေရထဲသို႔ နစ္ျမဳပ္သြားၾကပါေစဟု ရွိခိုးဆုေတာင္းလွ်င္ ထိုေထာပတ္မ်ား၊ ဆီမ်ားသည္ လူအမ်ားက ရွိခိုးဆုေတာင္းၾကသည့္အတိုင္း ေရထဲသို႔ နစ္ျမဳပ္သြားရာသေလာ။

အရွင္္ဘုရား ဤသို႔ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။

ရြာသူႀကီး ဤဥပမာအတိုင္းပင္ အၾကင္သူသည္ သူ႔အသက္သတ္ျခင္းမွ ကင္း၏။
သူ႔ဥစၥာ ခိုးျခင္းမွ ကင္း၏။( ပ )
မွန္သာအယူကို ယူ၏။
ထိုသူသည္ ေသလြန္ေသာအခါ အကယ္၍ လူအမ်ားက ၀ိုင္းျပီး ဤသူသည္ အပါယ္ငရဲသို႔ က်ပါေစ-ဟု ရွိခိုးဆုေတာင္းၾကေသာ္လည္း ထိုသူသည္ နတ္ရြာသုဂတိသို႔သာ ေရာက္ရာ၏။

( အကိုး-သဠာယတနသံယုတ္၊ ဂါမဏိသံယုတ္၊ အသိဗႏၶကပုတၱကသုတ္ )

ေက်းဇူးသစၥာကို ေစာင့္သိျခင္း၏ အက်ိဳး

ေရွးအခါက တိုင္းျပည္တျပည္တြင္ ပညာရွိ ပုေရာဟိတ္ အမတ္ႀကီးတဦး ရွိသည္။ တခါေသာ္ ထိုပုေရာဟိတ္ႏွင့္ ရွင္ဘုရင္တို႔ တခုေသာျပႆနာအတြက္ သေဘာကြဲလြဲၾက၏။ မင္းႀကီးကလည္း ငါ ဘုရင္မင္းပဲ-ဟု မင္းမာန္ျဖင့္ အေလွ်ာ့မေပးေခ်။ ပုေရာဟိတ္ကလည္း ငါေျပာတာအမွန္ပဲ၊ သူလဲေကာင္းဖို႔၊ ႏိုင္ငံလဲ ေကာင္းဖို႔ ေျပာတာပဲ-ဟု အေလွ်ာ့မေပးေခ်။ ဘုရင္က ရာဇမာန္ပြားကာ ပုေရာဟိတ္အမတ္ႀကီးကို ရာထူးမွခ်၊ အေဆာင္အေယာင္မ်ားကိုသိမ္း၊ ပင္ကိုယ္က ပါလာတဲ့ ပစၥည္းေလာက္နဲ႔ ျမိဳ႔ျပင္မွာေနေစ-ဟု အမိန္႔ေတာ္ခ်လိုက္သည္။

ပုေရာဟိတ္ႀကီးသည္ ျမဳ႔ိျပင္မွာ တဲထိုး၍ ဆင္းရဲစြာ ေနရေသာ္လည္း မိမိ၏၀တၱရားကို မပ်က္ကြက္ေစဘဲ ညစဥ္ ေကာင္းကင္နကၡတ္တို႔ကို ၾကည့္ရႈေလ့ရွိေပသည္။ ထိုစဥ္ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္သူက ဆင္ျခင္မိသည္မွာ ငါေမးတိုင္း လက္ေအာက္မွဴးမတ္မ်ား၊ မင္းခ်င္းမ်ားက တိုင္းျပည္သာယာပါတယ္၊ မုဒိန္းဒႏၲ စသည္တို႔ ကင္းရွင္းပါတယ္-လို႔ ေလွ်ာက္တင္ၾကတယ္။ ယင္းတို႔ ေျပာတဲ့အတိုင္း မွန္-မမွန္ သိရေအာင္ ငါကိုယ္တိုင္ထြက္၍ စံုစမ္းမည္-ဟု ၾကံစည္မိ၏။ သို႔ျဖင့္ ညအခါ တဦးတည္း ရုပ္ဖ်က္ကာ လက္နက္ကိုင္၍ လမ္းႀကိဳလမ္းၾကားသြားေနေလသည္။

ထိုသို႔ သြားေနစဥ္ မိမိႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မွလာၾကေသာ လူတစုႏွင့္ ေတြ႔မိရာ ထိုလူမ်ားက ေဟ့-ေရွ႔ကလာတာ ဘယ္သူလဲ၊-ဟုေမး၏။ မင္းႀကီးက-ကၽြန္ေတာ္ ညလူပါ-ဟုေျဖ၏။ သူခိုးမ်ားက တေယာက္တည္းလား၊ အမ်ားနဲ႔လား၊ ဟုေမးရာ မင္းႀကီးက မခိုးတတ္၊ ခိုးတတ္ဆိုေတာ့ တေယာက္တည္းပါပဲ-ဟုေျဖျပီးလွ်င္ ဆရာတို႔လက္ခံရင္ တပည့္အျဖစ္ လိုက္လိုပါတယ္-ဟု ေျပာ၏။ သူခိုးအုပ္စုက လက္ခံသျဖင့္ လိုက္သြားရ၏။ ျမိဳ႔ျပင္ရွိ ပုေရာဟိတ္ေဟာင္း၏ တဲအနီး သစ္ပင္ေအာက္တြင္ အခ်ိန္ကို ငံ႔လင့္ကာ ေစာင့္ဆိုင္းေနၾကသည္။

ထိုစဥ္ ပုေရာဟိတ္ေဟာင္း အမတ္ႀကီးလည္း တဲမွထြက္ကာ ေကာင္းကင္နကၡတ္ကို ၾကည့္ျပီးလွ်င္ သူ၏ဇနီးအား ဤသို႔ေျပာ၏။ ရွင္မေရ ငါတို႔ဘုရင္ဟာ ခိုးသူေတြလက္ထဲ ေရာက္ေနခဲ့တယ္။ သို႔ေပမဲ့ စိုးရိမ္စရာမရွိပါ။ သံုးနာရီအၾကာမွာ ခိုးသူေတြ လက္ထဲက လြတ္မွာပဲ-ဟု ေျပာ၏။ ထိုအခါ ဇနီးက ရွင္ဟာ အမွတ္သည္းေျခ မရွိဘူး၊ ရွင္ဘုရင္က ရာထူးခ်ထားလို႔ ကၽြန္မတို႔ ျမိဳ႔ျပင္မွာ တဲပုတ္နဲ႔ ေနေနရတယ္။ အခု ရွင္ေျပာတဲ့စကား မင္းႀကီးနားေရာက္သြားရင္ ရွင္ေတာ့ အသတ္ခံရေတာ့မွာပဲ-ဟု ေျပာရာ ပုေရာဟိတ္ေဟာင္းက ရွင္မရယ္-ဒီလိုမေျပာပါနဲ႔၊ ခုလို ဆင္းရဲစြာ ေနရတာ ဘ၀ါဘ၀က ျပဳခဲ့တဲ့ မေကာင္းမႈကံေၾကာင့္ပါ။ မင္းႀကီးရဲ႔ ေက်းဇူးသစၥာကို ေစာင့္သိရမယ္။ တို႔ကိုမသတ္ဘဲ ထားတာကို မ်ားစြာေက်းဇူးတင္ရမယ္။ မင္းႀကီးရဲ႔ ဘုန္းရိပ္၊ ကံရိပ္ေၾကာင့္ တို႔ဆင္းရဲေပမယ့္ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ေနရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မင္းႀကီးအေပၚ သစၥာရွိရမယ္-ဟု ေျပာ၏။

ဘုရင္ႀကီးလည္း ထိုစကားမ်ားကို ၾကားသိရလွ်င္ ငါ ပုေရာဟိတ္ႀကီးကို ရာထူးခ်မိတာ မွားသြားေလျပီ-ဟု သတိသံေ၀ဂရ၍ စိတ္မခ်မ္းမသာ ျဖစ္မိသည္။ အခ်ိန္က်လွ်င္ ခိုးသူတို႔လည္း တိုက္တခုကို၀င္ေရာက္ ခိုးယူၾက၍ ေ၀စုခြဲကာ အသီးသီး မိမိတို႔လိုရာ သြားၾက၏။ ဘုရင္ႀကီးလည္း ထိုက္တန္သည့္ ေ၀စုရကာ နန္းေတာ္သို႔ ျပန္လာခဲ့၏။ ေနာက္တေန႔ ညီလာခံသဘင္၌ မင္းႀကီးက အသစ္ခန္႔ထားေသာ ပုေရာဟိတ္အား ညက-နကၡတ္တာရာမ်ားကို ၾကည့္ပါရဲ႔လား-ဟု ေမး၏။ ပုေရာဟိတ္အသစ္က ညက-နကၡတ္တာရာမ်ားကို ၾကည့္ပါတယ္။ တိုင္းျပည္ ၀ေျပာသာယာျပီး မင္းႀကီးလဲ ဘုန္းတန္ခိုး တိုးတက္ပါလိမ့္မယ္-ဟု ေလွ်ာက္ထား၏။ မင္းႀကီးက ပုေရာဟိတ္အသစ္ ေလွ်ာက္တင္ခ်က္ကို မွတ္ထားလိုက္၏။ ထို႔ေနာက္ မင္းခ်င္းတေယာက္ကို ေစလႊတ္၍ ျမိဳ႔ျပင္မွ ပုေရာဟိတ္ေဟာင္းကို ေခၚေစ၏။

ပုေရာဟိတ္ေဟာင္း၏ ဇနီးက မင္းႀကီးထံမွ အေခၚလႊတ္ေၾကာင္း သိရေသာ္ ၄င္း၏ခင္ပြန္းအား ကၽြန္မ မေျပာဘူးလား၊ ရွင္ ညက ေျပာတာေၾကာင့္ မင္းျပစ္ မင္းဒဏ္ သင့္ေတာ့မယ္-ဟု ငိုယိုေျပာဆို၏။ ထိုအခါ ပုေရာဟိတ္ႀကီးက ရွင္မရယ္ အေခၚလႊတ္ရံုနဲ႔ မင္းျပစ္ မင္းဒဏ္ သင့္ရမွာလား၊ က်ဳပ္ကို ဒဏ္ခတ္ခ်င္ရင္ လက္မရြ႔ံအာဏာသားေတြနဲ႔ ေခၚမွာ၊ မပူပါနဲ႔-ဟု ေျပာ၍ နန္းေတာ္သို႔ လိုက္သြားေလ၏။

မင္းႀကီးက ညက-ေကာင္းကင္နကၡတ္မ်ား ၾကည့္မိသလား၊ ဘယ္လိုနိမိတ္မ်ား ျမင္ပါသလဲ-ဟုေမးရာ ပုေရာဟိတ္ေဟာင္းက ညက-ေကာင္းကင္နကၡတ္မ်ားကို ၾကည့္ပါတယ္။ မင္းႀကီးဟာ ခိုးသူမ်ားလက္ထဲကို ေခတၱမွ် က်ေရာက္ေနတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ သို႔ေပမဲ့ သံုးနာခန္႔ၾကာရွိေတာ့ ခိုးသူမ်ားထံမွ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ပါတယ္-ဟု ေလွ်ာက္တင္၏။ ထိုအခါ မင္းႀကီးက ပုေရာဟိတ္ေဟာင္း ေျပာတာနဲ႔ ညက ငါကိုယ္ေတာ္ျဖစ္ခဲ့တာ တထပ္တည္းပဲ။ အံကိုက္ပဲ။ ပုေရာဟိတ္ေဟာင္းႀကီးက ငါ့အေပၚမွာ သစၥာရွိတယ္။ ေက်းဇူးတရားကို သိတတ္တယ္။ ျပဳေနက်၀တၱရားကို မပ်က္မကြက္ ျပဳေပတယ္-ဟု ေျပာဆိုျပီးလွ်င္ လိမ္လည္ေျပာဆိုသည့္ ပုေရာဟိတ္အသစ္ကို ရာထူးမွခ်၍ ပုေရာဟိတ္ေဟာင္းအား ရာထူးဌာနႏၲရ စည္းစိမ္ဥစၥာတို႔ကို ျပန္လည္ေပးအပ္ျပီး ခ်ီးေျမႇာက္ေလသည္။
အကိုး။ နာနာဆႏၵဇာတ္ေတာ္ကို မွီးပါသည္။

သူေတာ္ေကာင္းႏွင့္ ေပါင္းေဖာ္ရေသာ အက်ိဳး

ကႆပျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ေတာ္အခါက ေသာတာပန္တည္ျပီးေသာ အရိယာပုဂၢိဳလ္တဦးႏွင့္ ဆတၱာသည္တဦးတို႔သည္ ေလွအတူစီး၍ ခရီးထြက္ခဲ့ၾကသည္။ ခရီးမထြက္ခင္ ဆတၱာသည္၏ဇနီးက သူ႔ခင္ပြန္းကို ေစာင့္ေရွာက္ပါရန္ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္ထံ ေျပာဆိုအပ္ႏွံလိုက္သည္။

ခရီးထြက္၍ ခုနစ္ရက္ေျမာက္ေသာေန႔တြင္ သမုဒၵရာအလယ္၌ ေလွပ်က္ေသာဒုကၡႏွင့္ ႀကံဳႀကရသည္။ ထိုအခါ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ပ်ဥ္တခ်ပ္ကိုတြယ္ကပ္ျပီး လိုက္ပါသြားရာ ကၽြန္းတကၽြန္းသို႔ ေရာက္ရွိၾကသည္။ ထိုကၽြန္းေပၚတြင္ ဆတၱာသည္က ေက်းငွက္တိရစၧာန္တို႔ကို သတ္ျဖတ္၍ စားေသာက္သည္။ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္ကိုလည္း ငွက္သားတုိ႔ကို ေပးသည္။ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္က လက္မခံေပ။

ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္သည္ ကၽြန္းေပၚ၌ သရဏဂံုသံုးပါးကိုသာ အဖန္ဖန္အထပ္ထပ္ ဆင္ျခင္ေအာက္ေမ့ေနသည္။ ဤကုသိုလ္ကံ ေစတနာေၾကာင့္ သမုဒၵရာေစာင့္နတ္မင္းႏွင့္ နဂါးမင္းတို႔သည္ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္ကို ကယ္တင္ရန္ နဂါးမင္းက ေလွႀကီးသ႑ာန္ဖတ္ဆင္းျပီး နတ္မင္းက ေလွသမားဟန္ ဖန္ဆင္း၍ ေရာက္ရွိလာၾကသည္။ ရတနာေတြလည္း တင္ေဆာင္လာသည္။ ထိုပုဂၢိဳလ္အနားသို႔ေရာက္ေသာ္-ဇမၺဴဒိပ္ကၽြန္းသို႔ သြားမည္သူရွိပါသလား-ဟု ေလွသမားဟန္ ဖန္ဆင္းထားေသာနတ္က ေၾကြးေၾကာ္၍ အသံေပးေလသည္။ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္က အကၽြႏ္ူပ္ သြားလိုပါတယ္-ဟု ေျပာေသာအခါ ေလွႀကီးကို ရပ္ေပးသည္။

ဤတြင္ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္က ဆတၱာသည္ကိုပါ ေခၚခဲ့ပါရန္ ခြင့္ပန္ေျပာဆိုသည္။ ထိုအခါ ေလွဦးစီးက ဆတၱာသည္မွာ အက်င့္သီလမရွိေသာေၾကာင့္ မေခၚႏိုင္ပါ၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ေလွသည္ကား အက်င့္သီလရွိသူကိုသာ ေခၚျခင္းျပဳပါသည္။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ကၽြႏ္ုပ္ျပဳေသာ ကုသိုလ္အဖို႔ကို ဆတၱာသည္အား အမွ်ေ၀လွ်င္ ေခၚခြင့္ျပဳမည္လား-ဟု ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္က ေျပာဆိုသည္။ အမွ်ေ၀၍ သာဓုေခၚရင္ေတာ့ ေခၚခြင့္ျပဳပါမည္။

ထိုအခါ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္က သူ၏ကုသိုလ္အဖို႔ကို ဆတၱာသည္အား အမွ်ေပးေ၀လိုက္သည္။ ဆတၱာသည္ကလည္း ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ သာဓုသံုးႀကိမ္ေခၚဆိုလိုက္သည္။ ဤသို႔ အမွ်ကုသိုလ္ရျပီးေသာအခါ ထိုပုဂိၢဳလ္ႏွစ္ဦးတို႔ကို သူတို႔ေနထိုင္ရာ ဗာရာဏသီျပည္အေရာက္ ပို႔ေဆာင္ေပးေလသည္။ ရတနာတို႔ကိုလည္း ေပးသည္။ ဗာရာဏသီျပည္ေရာက္ေသာအခါ သမုဒၵရာေစာင့္နတ္မင္းႏွင့္ နဂါးမင္းတို႔က ကိုယ္ထင္ရွားျပ၍ ဆတၱာသည္အား သူေတာ္ေကာင္းႏွင့္ ေပါင္းေဖာ္ပါ။ အက်င့္သီလျမဲပါ။ သင္ကား အခု သူေတာ္ေကာင္းႏွင့္ ေပါင္းေဖာ္၍ အသက္ခ်မ္းသာသည္။ ဥစၥာရတနာမ်ားလည္း ရသည္-ဟု ဆံုးမေျပာဆို၍ သူတို႔ေနထိုင္ရာ သမုဒၵရာသို႔ ျပန္သြားၾကေလသည္။
အကိုး။ သီလာနိသံသဇာတ္။

မေမ့မေလ်ာ့ ျပဳလုပ္ရမည့္ တရားမ်ား

ေရွးအခါက ဇနသႏၶအမည္ရွိေသာ မင္းတပါးသည္ ဗာရာဏသီျပည္ႀကီးကို မင္းက်င့္တရားႏွင့္အညီ စိုးစံအုပ္ခ်ဳပ္ေတာ္မူ၏။ ထိုမင္းသည္ လစဥ္ လျပည့္ေန႔ေရာက္တိုင္း ဥပုသ္သီလ ေဆာက္တည္၏။ တိုင္းသူျပည္သားတို႔ကိုလည္း လစဥ္ တလလွ်င္ ႏွစ္ႀကိမ္ နန္းရင္ျပင္၌ စုရံုးေစ၍ ေနာင္တ ၁၀-မ်ိဳး မျဖစ္ၾကရေအာင္ ယခုအခါကပင္ မေမ့မေလ်ာ့ၾကပဲ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္ၾကရန္ တိုက္တြန္းစကား ေျပာၾကားဆံုးမေလ့ရွိ၏။

တိုင္းသူျပည္သားတို႔သည္လည္း မင္းႀကီး၏စကားကို လိုက္နာ၍ မေကာင္းမႈဟူသမွ် မျပဳလုပ္ၾကဘဲ ေကာင္းမႈကုသိုလ္မ်ားကိုသာ ျပဳလုပ္၍ ေနထိုင္ၾကသည္။ ထိုသို႔ ေနထိုင္ၾကသျဖင့္ ထိုမင္းလက္ထက္တြင္ အခ်ဳပ္ေထာင္မ်ားကို ဟင္းလင္းဖြင့္ထားရသည္။ အမႈအခင္းျဖစ္ပြားသူ မရွိေသာေၾကာင့္လည္း တရားရံုမ်ားကို ပိတ္ထားရသည္။ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမ်ားကို မေမ့မေလ်ာ့ အားထုတ္ၾကေသာေၾကာင့္ ကြယ္လြန္ေသာအခါ၌လည္း နတ္ရြာသုဂတိသို႔ ေရာက္ၾကရကုန္၏။

ေနာင္တ ၁၀-မ်ိဳးကား
၁။ အခ်ိန္ရွိခိုက္ ငယ္စဥ္က ပညာမသင္ခဲ့မိေလျခင္း။
၂။ ဥစၥာပစၥည္း မစုေဆာင္းမိခဲ့ေလျခင္း။
၃။ သူတပါး၏ အခ်စ္ကို ဖ်က္ဆီးမိခဲ့ေလျခင္း။
၄။ သူတပါး၏ အသက္ကို သတ္မိခဲ့ေလျခင္း။
၅။ သူတပါး သားမယားကို ျပစ္မွားမိခဲ့ေလျခင္း။
၆။ ဥစၥာပစၥည္းရွိလ်က္ မလွဴမိခဲ့ေလျခင္း။
၇။ ဆံုးမစကားကို နားမေထာင္မိခဲ့ေလျခင္း။
၈။ မိဘကို မလုပ္ေကၽြးမိခဲ့ေလျခင္း။
၉။ ပညာရွိထံ နည္းခံ၍ ပညာမသင္ၾကားခဲ့မိေလျခင္း။
၁၀။ ျမတ္ေသာအက်င့္ကို မက်င့္မိခဲ့ေလျခင္း တို႔ ျဖစ္သည္။
အကိုး။ ဒြါဒသနိပါတ္၊ ဇနသႏၶဇာတ္။

No comments:

Post a Comment